Na czym polega zdrowa dieta?

Zdrowa dieta – tyle się o niej mówi, ale wiele z nas nie wie, na czym właściwie polega. Czy to katorga i czucie się głodnym cały dzień, czy może zbilansowane posiłki bazujące na nieprzetworzonych produktach?

Czytanie składów
Aby móc ruszyć ze zdrowym odżywianiem, musimy nauczyć się zwracać uwagę na składy i odróżniać te pozytywne, od tych, których lepiej unikać. Nie jest to specjalnie trudne, gdy poświęcimy chwilkę na oswojenie się z najpopularniejszymi substancjami, na które składa się żywność. Do tego, jeśli jakaś substancja wymieniona jest na pierwszym miejscu w składzie, to znaczy to tyle, że jest jej najwięcej w danym produkcie. Specjaliści żywienia polecają sięgać po żywność z możliwie jak najkrótszym składem do 3 wypisanych składników.

Warzywa
Ciągle spożywamy ich za mało! Jeżeli zależy nam na zdrowiu i rezultatach redukcji masy to powinniśmy zadbać o kilka porcji jarzyn na codzień. Dzięki temu będziemy naładowani energią, a nasza skóra, włosy i paznokcie szybko nam się odpłacą

Węglowodany
Istnieje wiele pseudo diet, które ograniczają do minimum ilość cukrów, co może mieć dla nas wiele negatywnych skutków. Cukry dają nam energię, gdy nagle zminimalizujemy ich spożywaną ilość w ciągu dnia, możemy czuć się słabi i ospali.

Zero przetworzonej żywności
Kiedy pragniemy naprawdę zdrowo się odżywiać, musimy zapomnieć o jedzeniu przetworzonej żywności. Potrawy gotowe, zupki z torebki, napakowane chemią słodycze- to wszystko idzie do kosza, ale nie tego sklepowego. Zastąpmy dania gotowe na szybkie i zdrowe obiady, zupki z torebki na aromatyczne zupy warzywne, słodycze na samodzielne wypieki, w których będziemy mogli nadzorować ilość i jakość składników oraz każdy krok powstawania smakołyku.
Odchudzanie i zdrowa dieta nie jest męką czy katorgą. Jedyne czego nam potrzeba to wiedza o naszym organizmie i o tym, co jest konieczne, by właściwie funkcjonować. Potem należy wcielić wiedzę teoretyczna w czyn, by w szybkim tempie właściwie odżywianie stało się dla nas czymś całkowicie naturalnym.