Niezbyt ciężki obiad we wigilię

Świąteczne potrawy stanowią pokusę dla każdej z nas. Trudno jest nam bowiem oprzeć się pulchnym pierogom, aromatycznym wypiekom a także wyczekiwanym przez długi czas uszkom z grzybami. Warto jednakże nie zapominać, że kilkudniowe łakomstwo nie musi pozostawiać po sobie śladów w postaci nadprogramowych kilogramów. Wystarczy bowiem, że zastosujemy się do jednej, prostej zasady.

Zgodnie z tradycją, we wigilię Bożego Narodzenia obowiązuje post ścisły od świtu aż do wieczora. Zasada ta jest jednak dla ludzkiego organizmu wyjątkowo niezdrowa. Aby nie przytyć, we wigilię trzeba bowiem zjeść nieobciążające śniadanie oraz obiad z niską zawartością kalorii. Posiłki te pozwolą bowiem uchronić się nam przed napadem zbytniego deficytu kalorycznego i umożliwią skosztowanie kompletu potraw świątecznych bez troski o figurę. Jeżeli nasz organizm nie będzie wygłodzony, łatwiej nam będzie powstrzymać się od pochłonięcia wszystkiego, co jest na stole.
Należy koniecznie zaznaczyć, że przyrządzenie dietetycznego obiadu we wigilię nie musi nam zajmować wiele czasu. Każda z nas może zrobić go dosłownie w kilkanaście minut, nie zamartwiając się, że traci cenne minuty potrzebne na przygotowywanie potraw wigilijnych. Najprostszym daniem na obiad – w dodatku jarskim – jest biała fasola zapieczona z jarmużem. Do jej ugotowania konieczna jest jedynie namoczona wcześniej fasola, paczka jarmużu oraz ulubione przyprawy. Danie zapiekane jest w piekarniku, przez co jest ono gotowe bez konieczności czasochłonnego przyrządzania. Ten niezwykle prosty, obiad o niskiej zawartości kalorii pomoże nam stłumić głód i w kilka dni po dniach świątecznych zmieścić się w wymarzoną suknię na sylwestra.