Nie jedzenie posiłków po godzinie osiemnastej to fałsz!

Masa kuracji odchudzających a także „wspaniałych” wskazówek zaleca nam, że nie należy spożywać dań po godzinie osiemnastej. Dla wielu z nas procedury takie skutkują jednak nie stratą kilogramów, tylko wręcz jej przyrostem. Czemu tak się dzieje?

Dietetycy a także specjaliści zaznaczają, że końcowe potrawa przed pójściem spać trzeba zjeść nie wcześniej niż na 2-3 godziny przed spaniem. Umożliwi nam to zapewnić równy poziom cukru we krwi i rano obudzić się bez poczucia wilczego głodu. Lekka kolacja powinna być więc zjedzona przed godziną 18 wyłącznie wtedy, gdy kładziemy się spać o godzinie… 20 lub 21. Jeśli zasypiamy później, niejedzenie po godzinie osiemnastej uczyni wyłącznie, że nasz organizm nie będzie mieć co trawić i w obawie przed następnymi okresami głodu, zacznie składować tkankę tłuszczową nawet wówczas, gdy nie będziemy jeść zbyt dużo.

Należy więc wiedzieć, że z zdrowej kolacji nie powinno się rezygnować ani zjeść jej wcześniej niż na 2-3 godziny przed pójściem spać. Posiłek ten jest tak samo kluczowy jak obiad lub śniadanie, bowiem dzięki niemu nie czujemy się wygłodniali rano. Nadto poprawia on trawienie, bowiem organizm przyzwyczajony do cyklicznego dostarczania nowych doz kalorii, nie czuje konieczności ich wolniejszego spalania ani potrzeby dalszego magazynowania tkanki tłuszczowej. Co więcej, nasze ciało pewne, że nie będzie głodować, zaczyna etapowo czerpać z zebranych przez lata zapasów tłuszczu a także spalać je, wiedząc, że nie są one już konieczne. Spożywanie kolacji o właściwym czasie pomoże więc nam sprawnie pozbyć się zbędnych kilogramów a także podtrzymać zgrabną sylwetkę.